Top

Ako zvládnuť inkontinenciu bez problémov

Ako zvládnuť inkontinenciu bez problémov

Inkontinencia je samovoľný únik moču, ktorému nevieme zabrániť. Príde rýchlo, nečakane a môže postihnúť aj vás. Čo by ste o tomto probléme mali vedieť a ako sa dá vyriešiť, sa dočítate v našom článku.

Poznáme niekoľko druhov inkontinencie:

  • Stresová – je spojená s fyzickými aktivitami. Stačí, že si kýchnete, zakašlete, zdvihnete ťažký nákup, zasmejete sa alebo beháte a moč vám unikne. Je to typ inkontinencie, s ktorou sa stretáme najčastejšie. Môže ju spôsobiť pokles panvového dna (tento prípad nastáva po pôrode), nadváha, ale aj obdobie klimaktéria, kedy sa u žien znižuje počet estrogénov.
  • Urgentná – tento typ je komplikovanejší, pretože pocit močenia prichádza neočakávane a nedá sa zastaviť. Dokonca vás môže budiť aj v noci.
  • Zmiešaná – už názov nám prezrádza, že v tomto prípade pôjde o viaceré príznaky. Pokiaľ trpíte zmiešanou inkontinenciou, trápia vás problémy stresovej aj urgentnej inkontinencie.

Poznáme však aj situácie, kedy máme pocit, že náš močový mechúr nie je dostatočne vyprázdnený. Zostáva nám v ňom malé množstvo moču a kvôli nemu po chvíli opäť pociťujeme nutkanie ísť na záchod. Hovoríme o takzvanej inkontinencii z pretekania.

Ženy majú problémy s inkontinenciou častejšie ako muži. O tomto probléme je nutné rozprávať. Nemusíme sa zaň hanbiť, ale musíme ho riešiť. Skoro každá z nás sa v živote stretla so samovoľným únikom moču. Moč nedokážeme udržať, keď je naše panvové dno oslabené, ale taktiež keď sme prekonali nejakú operáciu alebo sme utrpeli nejaký úraz.

U nás trpí týmto problémom viac ako 300 000 žien. Najčastejšie sa objavuje vo vyššom veku, no ani mladšie ženy by situáciu podceňovať nemali.

Čo vám pomôže?

V prvom rade je nutné navštíviť lekára, aby vám určil diagnózu a liečbu. No aj vy sami si môžete pomôcť, a to cvičením. Ale nie hocijakým. Treba pravidelne robiť cviky zamerané na posilnenie vášho panvového dna.

Cvičte správne cviky každý deň

Výborným a zároveň základným cvikom je sťahovanie zvieracích svalov – stiahnete zvierače tak, ako keby ste chceli zadržať moč. Cvik sa robí v miernom stoji rozkročnom s mierne pokrčenými kolenami a so stiahnutým bruchom. Skúste so stiahnutými svalmi vydržať aspoň 8 sekúnd a potom povoľte. Opakujte to 10-krát aspoň 3-krát denne.

Medzi cviky, ktoré sú určené priamo na problémy močového ústrojenstva, patria Kogelove cviky. Sú naozaj jednoduché a sú prevenciou pre každú ženu. Okrem toho, pevné svaly panvového dna dokážu vylepšiť aj váš sexuálny život, pretože spôsobujú intenzívnejšie pocity pri pohlavnom styku. Začnite napríklad cvikmi z tohto videa:

Pri inkontinencii môžete ako záchranu používať savé vložky, nohavičky či ženské plienky. Tieto špeciálne produkty dokážu nasať všetku tekutinu a neutralizovať pachy. Dnes už sa vyrábajú moderné produkty, s ktorými nikto váš problém nespozoruje.

Bezproblémové dni s Gentle Day

Vyskúšajte aj vložky Gentle Day na denné i nočné nosenie. Ekologické aniónové vložky zachytia všetku tekutinu, zabránia tvorbe baktérií a postarajú sa o to, aby ste sa cítili dobre v každej situácii. Okrem vložiek môžete používať aj  vlhčené bambusové obrúsky vyrobené z ekologickej textílie. Ak máte akékoľvek otázky, radi vám na ne odpovieme.

Eshop Gentle Day